Proof of concept: automatisatie incidentmanagement

Van struikelgevaar tot een aanrijding tussen een heftruck en een vrachtwagen in het distributiecenter. Het departement Quality van BD myShopi behandelt incidenten in de breedste zin van het woord. Maar ondervindt dat dit proces heel wat mogelijkheden tot optimalisatie en automatisatie omvat.

Met een proof of concept (POC) geven we inzicht in de mogelijkheden van Oracle Process Cloud, een nieuwe Oracle cloudservice die businessprocessen digitaliseert en automatiseert.

 

Case

De klassieke flow start met de registratie van een incident uit het werkveld en de evaluatie van de dienst Quality. Afhankelijk van de urgentie of andere factoren als budget volgt er actie of wordt het incident geparkeerd. Nadien volgt een kort en iteratief proces: taken worden toegekend, opgevolgd en geëvalueerd. Indien een oplossing voldoende is, wordt het proces afgesloten, anders volgt een nieuwe iteratie.

 

Op dit moment gebruikt de dienst Quality van BD myShopi enkel een uitgebreide Excelsheet die intussen meer dan 10.000 rijen telt. Deze manier van werken resulteert in een gebrek aan overzicht en moeilijkheden bij het prioriteren van de acties. Nagaan waar potentiële inkomsten verloren gaan, is bovendien giswerk.

 

Omwille van de diversiteit van de behandelde incidenten bestaat er geen vastgelegd traject. Het moet dus mogelijk zijn om onafhankelijk van de automatische flow van de acties, het traject van een incident manueel te beheren. Een belangrijke uitdaging om een succesvolle POC te creëren.

 

Oplossing

Op basis van de gedocumenteerde flows en requirements van BD myShopy tekenen we een volledig proces uit, inclusief de subprocessen, taken en de opvolging ervan. Aan de hand van Oracle Proces Cloud zetten we digitale inputformulieren op en verhogen de inputkwaliteit van incidenten met de implementatie van automatische verificatie en foutendetectie. Verder creëren we de mogelijkheid om commentaren en foto’s toe te voegen.

 

Wat we optimaliseren voor BD myShopi

Automatisatie incidentenflow
Digitale formulieren
Notificaties en foutendetectie
Dashboards en rapportage

 

Met de visualisatie van incidenten in rapporten en dashboards verhogen we het inzicht waarover de dienst Quality beschikt en zo ook hun werkingskwaliteit. Personen krijgen taken automatisch toegewezen, meldingen en notificaties versnellen het afhandelingsproces en de vormgeving krijgt een dynamische invulling. Daarnaast is Oracle Process Cloud gekoppeld aan een uitgebreid toolingspakket en is het mogelijk om het hele proces in een app uit te werken.

 

We leveren BD myShopi een werkend Proof Of Concept af dat voldoet aan alle gevraagde voorwaarden en met de mogelijkheid diverse functionaliteiten toe te voegen.

In samenwerking met
Volgende

Customer case: Koninklijke Belgische Voetbalbond

De KBVB en Contribute Group werken al een hele tijd samen. Wat enkele jaren geleden als een kleine nood aan technische expertise begon, is uitgegroeid tot een volwaardig partnerschap. We stonden KBVB bij om de beleving van het Belgische voetbal en de werking van de voetbalbond te boosten.

ontdek de case