Een intelligente prospecttool

Een digital marketingbureau verbetert websites, online communicatie en marketing van zelfstandigen. Een twintigtal medewerkers houden zich dagelijks bezig met de analoge screening van potentiële klanten. Dat kan en moet beter.

 

Van een tijdsintensief en inefficiënt proces …

De salesmedewerker doorloopt manueel en op papier voor elke prospect een checklist:

  • Waar bevindt mijn potentiële klant zich?
  • Heeft mijn prospect een website of een webshop?
  • Is die website mobiel?
  • Ziet de website er leuk uit?
  • Schakelt de klant social media in om te communiceren?

Deze analoge manier van werken is tijdsintensief en inefficiënt. Dat kan en moet beter.

 

Beeld van lijsten op papier beeld van een klok

 

… naar een innovatief concept

Vooraleer het digital marketingbureau bij Contribute Group terechtkwam, deed het onderzoek naar reeds bestaande oplossingen. De uitkomst was echter mager. Het marketingbureau ziet in Contribute Group de partner die haar probleem kan vertalen naar een innovatief concept.

Om de vraag scherp te stellen organiseren we verschillende gesprekken. De directie kadert het probleem en de nood, nl. meer efficiëntie in de salesafdeling. Daarnaast zoomt de marketingmanager in op hun diensten, de inhoud van de checklist en de manier van werken. Dat schept een helder beeld van het huidig proces.

Op basis daarvan lijst ons technisch team de functionele vereisten op. Al snel stellen we een slimme tool voor die de digitale voetafdruk van prospecten weergeeft. Het marketingbureau stemt toe om een proof of concept van een intelligente prospecttool uit te bouwen.

 

Algoritmes als Proof of Concept (POC)

Gebaseerd op de voorafgaande gesprekken en de huidige checklist bouwen onze technici op korte tijd een prototype uit. Gespecialiseerde algoritmes verzamelen data van het internet en interpreteren de gegevens.

Een salesmedewerker voert een bedrijfsnaam of BTW-nummer in waarna de prospecttool met de juiste informatie een rapport genereert. Twee klikken later kent de medewerker het profiel van zijn lead.

Gedaan met papieren bureauwerk, vanaf nu kan de salesmedewerker onderweg en on-the-spot informatie opvragen. Ook het digital marketingbureau ziet er de meerwaarde van in.

Kortom: Contribute Group slaagt in haar opzet. We zetten onze expertise in om een probleem te vertalen naar een innovatief concept. De klant rondt samen met ons een succesvol innovatietraject af.

In samenwerking met
Vorige

Koninklijke Belgische Voetbalbond

De KBVB en Contribute Group werken al een hele tijd samen. Wat enkele jaren geleden als een kleine nood aan technische expertise begon, is uitgegroeid tot een volwaardig partnerschap. We stonden KBVB bij om de beleving van het Belgische voetbal en de werking van de voetbalbond te boosten.

ontdek de case
Volgende

CityLab M

Contribute Group organiseert een workshop met een fictief project dat kadert binnen Citylab-M. We experimenteren met de do’s & don’ts en zoeken en definiëren de verschillende stappen die nodig zijn om tot een degelijk eindresultaat te komen.

ontdek de case